Regresar

2007/08 ikasturtean, gure ikasleen artean sortzen ari ziren bizikidetza-arazoez jabetzen hasi ginen, eta BITARTEKOTZAN prestatzea erabaki genuen. Ikastetxean, ordutik aurrera, ikasle bitartekariaren figura ezarri zen. Jakin genuenez, ikasleek ahalmen handia zuten gatazka konpontzen laguntzeko, eta, horregatik, BIZIKIDETZA proiektu zabalago bati ekin genion, eskola-komunitateko estamentu guztiei lekua egiteko: familiei, irakasleei, ikasleei eta irakasle ez diren langileei; gaur egun ikastetxean finkatuta dagoen eta bizikidetza ona bermatzeko beharrezkoa den proiektu bat.

Honako ekintza hauek planteatzen ditugu:

Batzordeak, bitartekaritza eta gatazken tratamendurako organo gisa, ikastetxeko bizikidetzaren plangintza, kudeaketa eta jarraipena egiten ditu.

Helburuak hauek dira:

1. Nagusitu behar diren bizikidetza-irizpideei buruz hausnartzea.
  2. Jarduera egokiak planifikatzea, bultzatzea eta dinamizatzea.
  3. Egindako aurrerapenak ezagutzeko jarduerak ebaluatzea eta beharrezko doikuntzak neurtzea.

Ikasturtean zehar bizi izandako gatazkak konpontzen saiatzen dira, alde bakoitzarentzat hobekuntzak lortuz. Horiek ezabatzea edo saihestea ez da beti posible; horregatik, gatazken jarraipena egiten da, batzuek ez baitute berehalako konponbiderik. Konpromisoak eta kontratuak egiten dira horiek konpontzen saiatzeko.

Hauek dira egiten ditugun jarduerak:

1. Batzordearen asteroko koordinazioak (ikasketa burua eta bizikidetzako arduradunak), honetarako:

– ikastetxean gerta daitezkeen gatazkak aztertzea.

– egindako jarduerak eta lortutako emaitzak ebaluatzea.

– ikastetxeko bizikidetza hobetzeko egokiak izango diren neurriak hartzea.

1. Bitartekarien antolaketa: bitartekariak eta zaintzaileak
  2. Ordezkarien hileko batzarrak antolatzea.
  3. Bizikidetzaren Behatokiaren bilerak antolatzea (hiru hilean behin).
  4. Banakako tutoretzak (ikasleari laguntza emozionala eta afektiboa ematea).
  5. Informazio-bilerak klaustroetan.
  6. Familien bankua antolatzea: familiek hainbat gairi buruz egindako hitzaldiak (hortz-higienea, esperimentu zientifikoak, azterketa-teknikak…)
  7. Berdinen arteko tratu txarrei, errespetuari, ziberbullying-ari, sexualitateari, dibertsitate funtzionalari eta abarri buruzko prestakuntza antolatzea.
  8. Azken batean, gatazkak, saihestezinak eta are beharrezkoak ere, hazteko eta heltzeko bide gisa, modu positiboan ikusten ditugu, kontzientzia hartzeko eta hobera aldatzeko aukera gisa. Era berean,  gatazka behar bezala konpontzeko beharrezko lau urratsak ezartzea erabaki dugu: lasaitasuna mantentzea, modu desegokian ez erantzutea, tokitik alde egitea eta heldu bati (tutoretzetan lan egindakoa) komunikatzea.

PLAN GENERAL DE CONVIVENCIA

Durante el curso 2007/08 empezamos a ser muy conscientes de los problemas de convivencia que empezaban a generarse entre nuestro alumnado y decidimos formarnos en MEDIACIÓN. En el centro, a partir de entonces, se instauró la figura del alumno/a mediador/a. Descubrimos que el alumnado tenía un gran potencial para ayudarnos en la resolución del conflicto y por ello, iniciamos un proyecto de CONVIVENCIA más extenso donde decidimos dar cabida a todos los estamentos de la Comunidad Escolar: familias, profesorado, alumnado y personal no docente; un proyecto a día de hoy consolidado en el centro y necesario para garantizar la buena convivencia.

Las acciones que nos planteamos son las siguientes:

La comisión como órgano de mediación y tratamiento de conflictos se ocupa de la planificación, gestión y seguimiento de la convivencia en el centro.

Los objetivos son:

1. Reflexionar sobre los criterios de convivencia que deben prevalecer.
  2. Planificar las actuaciones convenientes, impulsarlas y dinamizarlas.
  3. Evaluar las actuaciones para conocer los avances realizados y calibrar los reajustes necesarios.

Los conflictos vividos a lo largo del curso se intentan resolver obteniendo mejoras para cada una de las partes. Eliminarlos o evitarlos no siempre es posible, por ello, se realiza un seguimiento de los conflictos ya que hay algunos que no tienen solución inmediata. Se realizan compromisos y contratos para intentar resolverlos.

Las actividades que llevamos a cabo son:

1. Coordinaciones semanales de la comisión (jefa de estudios y responsables de convivencia) para:
    – estudiar los posibles conflictos sucedidos en el centro.
    – evaluar las actuaciones realizadas y los consiguientes resultados obtenidos.
    – adoptar medidas que se considere oportunas para mejorar la convivencia en el centro.
  2. Organización de los mediadores: bitartekariak eta  zaintzaileak
  3. Organización de las asambleas mensuales de delegados/as.
  4. Organización reuniones del Observatorio de Convivencia ( trimestrales).
  5. Tutorías individuales (apoyo emocional y afectivo al alumno).
  6. Reuniones informativas en los claustros.
  7. Organización del banco de familias:  charlas realizadas por las familias sobre diferentes temas (higiene dental, experimentos científicos , técnicas de estudio….)
  8. Organización de formaciones sobre el maltrato entre iguales, el respeto, ciberbullying, sexualidad, diversidad funcional…
  9. En definitiva, los conflictos, inevitables y hasta necesarios como medio de crecimiento y maduración, los vemos de forma positiva, como ocasión de toma de conciencia y cambio a mejor. De esta manera, decidimos implantar los cuatros pasos necesarios para resolver adecuadamente el conflicto: mantener la calma, no responder de manera inadecuada, irse del lugar y comunicar a un adulto ( trabajado en tutorías).